TEMEL İŞ VE SORUMLULUKLAR
1-Hasta Hakları Yönetmeliği ve Hasta Deneyimi Prosedürüne göre faaliyetlerini yürütür.
2-Birime doğrudan yapılan başvuruları Hasta Başvuru Bildirim Sistemine kaydeder. Doğrudan yapılan ve internet yoluyla Hasta Başvuru Bildirim Sistemine ulaşan başvuruları yerinde çözmeye çalışır. Yerinde çözülen
başvurular aylık olarak Hasta Hakları Koordinatörlüğüne gönderir.
3-Başvuru alındığında, durum acil ise aynı gün yönetimi bilgilendirir.
4-Yerinde çözülemeyen başvurularda, başvuru yapılan çalışan hakkında, sağlık tesisi yöneticisi veya başhekimi/mesul müdürü veya yetki devredilen yönetici imzasıyla bilgi ister ve cevabını takip eder.
5-Yerinde çözülemeyen başvurularda, edindiği bilgi ve belgeleri tarayıcı vasıtasıyla HBBS üzerinden hasta hakları kuruluna intikal ettirir.
6-Hasta Başvuru Bildirim Sistemine teknik olarak yüklenemeyen belge ve dokümanları, resmi yazı ekinde hasta hakları kuruluna ulaştırır. Hasta Başvuru Bildirim Sistemine yüklü belgelerin asıllarını birimde arşivler.
7-Kurul kararının sonucunu ilgililere bildirir.
8-İl Koordinatörüne, hasta hakları biriminin iş ve işlemleri hakkında bilgi verir ve görüşlerini alır. Denetim için istenilen tüm bilgi ve dokümanları Koordinatörlüğe sunar.
9-Hastanemizde poliklinik ve acil olmak üzere 2 adet dilek öneri şikayet kutuları bulunmaktadır ve bu kutular konuyla ilgili yetkililer tarafından ayda 1 kez açılarak değerlendirilir.
11- Hastanemize tüm başvuru yöntemleriyle yapılan dilek öneri ve şikayetler ayda bir kez yönetimle yapılan toplantıda değerlendirilir.
12-Hastanemizde verilen hizmetleri değerlendirmek ve tespit edilen eksikliklere yönelik iyileştirme faaliyeti düzenlemek için aylık ve yıllık olarak hasta memnuniyet anketleri yapılır.
13- Hastanemiz birim ziyaret planına göre rutin olarak birim ziyaretleri gerçekleştirilmektedir ve tespit edilen eksikliklerle ilgili yönetimi bilgilendirir.
14- Hasta ve hasta yakınları için bilgilendirme amaçlı broşür dağıtır.
15-Yatışı yapılan her hastaya ‘’Hasta Hakları ve Sorumlulukları’’ konusunda eğitim verir.
16-Hastanemizin hasta hakları birimine ait dokümanları aylık, 6 aylık ve 12 aylık periyotlarla Hasta Hakları Koordinatörlüğüne gönderir.
17-Hasta hakları ve güvenliği komitesi olarak 3 ayda bir toplantı düzenler.
Hastanemiz Hasta Hakları Birimi Poliklinik 1 . katta hizmet vermektedir.
YETKİLER
Şikâyetleri almak değerlendirmek ve ilgili mercilere bildirmek konuya yönelik düzeltici önleyici faaliyet başlatma yetkisine sahiptir.
HASTA HAKLARI BİRİMİ İÇ HAT TELEFONU
Hasta hakları birim sorumlusu 0 (434) 412 4013-1137