Kalite ve Verimlilik Birimi
15 Ocak 2025

                                                                                                                        Kalite ve Verimlilik Birimi

2005 yılında Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan “Sağlık Bakanlığı Yataklı Tedavi Kurumları Kurumsal Kaliteyi Geliştirme Ve Performans Değerlendirme Yönergesi” ile, sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesi, kaliteli, verimli hizmet sunumunun sağlanması ve sağlık kurumlarının bu hedeflere ulaşmaları için ölçülebilir ve karşılaştırılabilir hizmet sunum kriterlerinin belirlenmesi çalışmaları hız kazanmıştır.


Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan “Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi” hasta ve çalışan güvenliğini öncelik olarak belirleyen,  hasta ve çalışanların görüşlerinin düzenli olarak değerlendirildiği ve personelin teşvik edilmesi sistemine dayayan, sağlık hizmet sunum kalitesini arttırmayı hedefleyen  çalışmalarımızın hız kazanmasını sağlamıştır. Sağlık Bakanlığı’nın “Sağlıkta Dönüşüm Projesi” kapsamında başlatılan “Sağlıkta Kalite Standartları” çalışmaları hastanemizde ilk günden itibaren titizlikle uygulanmaktadır.

Sağlık Bakanlığı tarafından düzenli aralıklarla yapılan değerlendirmelerde hastanemizde üst yönetimin desteği ve çalışanların katılımı ile her dönem bir önceki dönemden daha başarılı sonuçlar alınmakta ve her geçen gün bir önceki günden daha kaliteli hizmet verilmektedir.


Kalite Yönetim Birimi; hastanemizde sunulan sağlık ve eğitim hizmeti faaliyetleri ile ilgili süreçlerin belirlenmesi, işleyiş sırasında ihtiyaç duyulan her tür dokümantasyonun oluşturulması ve takibinin yapılması ile süreçlerin kontrol edilmesi, tespit edilen aksaklıkların iyileştirilmesi, daha kaliteli, daha güvenli ve daha verimli hizmet sunumu için hedef belirleme ve belirlenen hedeflere ulaşma çalışmaları yapmak ve sonuçlarını kontrol etmekle görevlidir.

Hastanemizde sunulan sağlık ve eğitim hizmeti sırasında hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması birinci önceliğimiz olup yapılan her türlü düzenlemede mutlaka hasta ve çalışan güvenliği göz önünde bulundurulur. Bu amaçla oluşturulan kurul ve komitelere aktif  katılım ve her türlü desteğin sağlanması Kalite Yönetim Birimi çalışmalarının önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Hasta ve çalışan güvenliğini tehdit eden her türlü durumda gereken düzeltici ve iyileştirici faaliyetler birimimiz tarafından işlevsellik açısından kontrol edilmektedir. 

 Bilimsel gelişmelerin ışığında, sürekli gelişim ve değişimi eğitimlerle destekleyen, hasta ve çalışan güvenliğini ve memnuniyetini arttırmakta kararlı, teknolojik gelişmeleri takip eden ve uygulayan, verilen üstün hizmetlerle bölgede fark yaratan, güvenilir, yenilikçi ve ÖNCÜ bir hastane olmaktır. vizyonumuz doğrultusunda planlanan kalite seviyesine ulaşılması için çalışılır ve bu faaliyetlerle ilgili tüm veriler Kalite Yönetim Birimi’nde toplanır. Süreçlerin takibi ile önceden belirlenen hedeflere ve kalite seviyesine uygunluğu tespit etmek üzere periyodik olarak istatistiksel veriler toplanır ve üst yönetim ile birim kalite çalışanlarının katıldığı toplantılarda değerlendirerek iyileştirme çalışmaları planlanır.Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile oluşturulan dokümantasyonumuz mevzuat gereklilikleri ve günün koşulları göz önünde bulundurularak sürekli güncellenir.  

Hastanemizde kalite ile ilgili çalışmaların başlamasından itibaren günümüze kadar  hizmet sunum kalitesini arttırmak üzere çalışanlarımıza kalite ile ilgili teknik bilgi ve diğer kalite eğitimleri düzenli olarak planlanmaktadır. Bunların yanı sıra birim tarafından yönetim, iletişim, kaynak yönetimi, performans ölçme ve analiz gibi konularda eğitimler planlanarak gerçekleştirilmektedir. Bunların yanı sıra çalışanlarımızın mesleki bilgi becerilerini geliştirmek üzere düzenli olarak yapılan eğitimler dışında oryantasyon eğitimleri ve diğer hizmetiçi eğitimlere de aralıksız ilgili birimler tarafından devam edilmekte olup Kalite Yönetim Birimi tarafından gerektiğinde doküman ve diğer destek verilmektedir.Sosyal sorumluluk anlayışı içinde, kalite hedefleri doğrultusunda, tıp alanındaki en son yenilikler ışığında kaliteli sağlık hizmeti sunmak, çağdaş düzeyde çalışmalar yapmak ve ileri görüşlü bir odakla geleceği planlamaktır.


Kalite Politikamız;

Hastanemiz Kurum Kalite Politikası olarak, kurum misyon ve vizyonları doğrultusunda ve Sağlıkta Kalite Standartlarına bağlı kalarak;

1  Etik değerlerden ödün vermeden kaliteyi geliştirmek,

2  Oluşturduğumuz kalite kültürü ile ulusal ve uluslararası standartlarda sürdürülebilir hizmet mükemmelliği ilkesiyle kurumsal bilinirliğimizi en üst düzeye çıkarmak,

3  Hastalara kaliteli ve güvenli sağlık hizmeti vermek,

4  Hasta haklarının getirdiği yükümlülüklere özen göstermek,

5  Hasta ve çalışanlara yönelik riskleri en aza indirmek ve güvenliği yükseltmek,

6 Her düzeyde etkili iletişimi ve multidisipliner çalışmayı desteklemek,

7  Hizmet çeşitliliğimizi, teknolojimizi ve fiziki alt yapımızı sağlığın her alanında çağın gerekliliklerine uygun olarak geliştirmek,

8 Ulusal ve uluslararası hasta güvenliği hedefleri doğrultusunda ve tüm hizmetlerimizde sağlıklı yaşam hakkının tüm insanların hakkı olduğunun bilinci ile hizmet sunmak,

9  Sosyal sorumluluklar ile halk sağlığını koruyucu ve geliştirici çalışmalara katkıda bulunmak,

10  Hasta, hasta yakınları ve çalışan memnuniyetini sağlamak,

11  Çalışan eğitim ve bilgi düzeyini sürekli arttırmak,

12  Kurumun sistem ve süreçlerini doğru uygulamalar ile geliştirmek

              Amaçları ile kalite çalışmalarını etkin ve istikrarlı bir şekilde uygulamaktır.

Kalite  Birimi hastanemiz İdari  Katta hizmet vermektedir.